REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ "MAGNACKA 6"

1.     Regulamin obowiązuje wszystkich właścicieli i najemców lokali przy ul. Magnacka 6 w Warszawie.

2.     Właściciele i najemcy lokali są obowiązani ponosić wydatki związane z utrzymaniem ich lokali, dbać o ich właściwy stan techniczny i
 sanitarny, przestrzegać zasady regulaminu porządku domowego, ponosić koszty eksploatacyjne związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, korzystać z niej w sposób nie utrudniający korzystania innym współwłaścicielom oraz współdziałać z nimi w ochronie wspólnego dobra.

3.     Właściciele i najemcy są obowiązani dbać o czystość powierzchni i pomieszczeń wspólnych / klatki schodowe, komórki, chodniki, garaże, śmietniki, itp.

4.     W komórkach należy utrzymywać czystość i porządek. Nie wolno w nich przechowywać materiałów łatwopalnych (w tym benzyny), wybuchowych, trujących, żrących i cuchnących. Komórki nie mogą być wykorzystywane do prowadzenia jakiejkolwiek działalności gospodarczej. Wszelkie instalacje, w tym także elektryczne, mogą być zakładane za zgodą zarządcy i pod nadzorem konserwatorów wspólnoty. Instalacje założone nielegalnie zostaną zdemontowane na koszt użytkownika komórki.

5.      Użytkownicy balkonów i tarasów są obowiązani dbać o ich czystość i estetyczny wygląd.

6.     Obowiązkiem właścicieli i najemców lokali jest troszczyć się o należyte zabezpieczenie lokali przed utratą ciepła.

7.     Na żądanie Zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwolić na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu lub usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje.

8.     Pracownicy firm sprawujących nadzór nad instalacjami mogą wchodzić na teren budynku -poza awariami - wyłącznie za wiedzą zarządcy.

9.     Utrudnianie lub uniemożliwianie wypełniania obowiązków zawodowych osobom działającym w imieniu lub na zlecenie wspólnoty jest surowo zabronione.

10.   Osoby dokonujące remontów i napraw są obowiązane przeprowadzać je tak, by w najmniejszym stopniu utrudniały korzystanie z nieruchomości innym użytkownikom:
  a) pozostali użytkownicy, a zwłaszcza bezpośrednio narażeni na negatywne skutki remontów, powinni być o nich uprzedzeni z
      należytym wyprzedzeniem;

  b) gruz i inne odpady z prac remontowych podlegają niezwłocznemu wywozowi na koszt osoby przeprowadzającej remont po
   zgłoszeniu tego administratorowi;

  c) ewentualne wyłączenia na czas remontu instalacji wodno-kanalizacyjnych i centralnego ogrzewania lub dopływu energii elektrycznej
   wymagają zgody zarządcy, mogą być przeprowadzone
pod nadzorem konserwatora zatrudnionego przez wspólnotę, pod warunkiem
   wcześniejszego
uprzedzenia pozostałych użytkowników;
  d) remonty szczególnie hałaśliwe lub związane z korzystaniem z chemikaliów /silny zapach/ mogą być prowadzone wyłącznie w dni
   powszednie /bez niedziel i świąt/;

  e) zabrania się dokonywania zmian koloru elewacji budynku, klatek schodowych i balkonów;
  f) prace remontowe wykonywane w lokalach powodujące nadmierny hałas (wiercenia otworów, kucie, itp.) mogą być wykonywane
   w dni powszednie w godzinach od 08.00 do 20.00, a w soboty
w godzinach od 09.00 do 18.00.

11.   Obsługą instalacji na nieruchomości wspólnej zajmują się wyłącznie oznaczone instytucje oraz konserwatorzy, zatrudnieni przez wspólnotę. Wchodzenie osób postronnych do pomieszczeń z instalacjami wspólnymi, samowolne włączanie i wyłączanie instalacji, jej naprawianie - chyba że zachowanie rzeczy wymaga bezzwłocznego działania - posiadanie, dorabianie i udostępnianie kluczy do instalacji na nieruchomości wspólnej jest surowo zabronione.

12.   Instalowanie na dachu lub zewnętrznej elewacji budynku anten jest dozwolone za zgodą zarządcy.

13.   Wychodzenie na strych i dach oraz instalowanie lub naprawianie na nim jakichkolwiek urządzeń wymaga zgody zarządcy.

14.   W godzinach od 22.00 do 6.00 obowiązuje w domu cisza nocna.

15.   Trzepanie dywanów, chodników i pościeli może odbywać się wyłącznie w dniach od poniedziałku do soboty, z wyjątkiem świąt, w godz. 10.00-19.00 w wyznaczonym miejscu. Zabrania się trzepania z okien i balkonów.

16.   Picie alkoholu i palenie tytoniu na nieruchomości wspólnej jest surowo zabronione.

17.   Odpady komunalne mogą być wyrzucane wyłącznie do pojemników. W wypadku ich przepełnienia, odpady mogą być usuwane z lokali wyłącznie w plastikowych workach. Odpady z działalności handlowej, w tym opakowania, produkcyjnej i usługowej mogą być wyrzucane za dodatkową opłatą z wyłączeniem odpadów podlegających szczególnym zasadom utylizacji. 

18.   Usuwanie z lokali tzw. gabarytów /meble, duży sprzęt RTV i AGD, itp./ jest dozwolone tylko w terminach uzgodnionych wcześniej z administratorem.

19.   Zabrania się odprowadzania do kanalizacji ścieków nie odpowiadających normom ustalonym przez odbiorcę ścieków.

20.   Zabrania się parkowania samochodów przed bramą śmietnika.

21.   Wyprowadzanie psów na plac zabaw (piaskownica, tarasu i otaczający trawnik) jest surowo zabronione.

22.   Karma dla ptaków i zwierząt może być wykładana wyłącznie na powierzchni utwardzonej, a jej resztki powinny być uprzątnięte.

23.   Obowiązkiem właścicieli i najemców lokali jest tępienie szkodników, gryzoni i owadów.

24.   Właściciele i najemcy lokali mają prawo do posiadania kluczy do drzwi na klatkę schodową i do komórek. Samowolne dorabianie kluczy lub udostępnianie kluczy od pomieszczeń wspólnych osobom nieupoważnionym jest zabronione.

25.   Pozostawianie nie zamkniętych drzwi wejściowych do domu i na klatki schodowe oraz wpuszczanie na posesję osób o nie sprawdzonej tożsamości jest surowo zabronione.

26.   Obowiązkiem każdego właściciela i najemcy jest przejawiać troskę o wspólne dobro i współdziałać z zarządcą, a zwłaszcza niezwłocznie powiadamiać zarządcę o wszelkich zauważonych uszkodzeniach lub niesprawności instalacji, wind, drzwi, zamków, dachu itp.

27.   Umieszczanie wszelkich reklam na nieruchomości jest dozwolone po uprzednim uzyskaniu zgody zarządcy i podpisaniu umowy w sprawie opłat za reklamę. Zasilanie reklamy w energię elektryczną z nieruchomości wspólnej jest dozwolone za zgodą zarządcy i pod warunkiem uiszczania opłat.

28.   Wywieszanie wszelkich ogłoszeń jest dozwolone tylko na tablicy ogłoszeń.

29.   Parkowanie samochodów na trawnikach i chodnikach jest zabronione.

30.   Psy muszą być wyprowadzane pod nadzorem właściciela.

31.   Zabrania się rozpalania grilla węglowego na balkonach i tarasach.

REGULAMIN OBOWIĄZUJE OD DNIA 04.04.2016 r.