REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ "MAGNACKA 6"
1. Regulamin obowiązuje wszystkich właścicieli i najemców lokali przy ul. Magnacka 6 w Warszawie.
2. Właściciele i najemcy lokali są obowiązani ponosić wydatki związane z
utrzymaniem ich lokali, dbać o ich właściwy stan techniczny i
sanitarny,
przestrzegać zasady regulaminu porządku domowego, ponosić koszty eksploatacyjne
związane z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, korzystać z niej w sposób nie
utrudniający korzystania innym współwłaścicielom oraz współdziałać z nimi w
ochronie wspólnego dobra.
3. Właściciele i najemcy są obowiązani dbać o czystość powierzchni i pomieszczeń wspólnych / klatki schodowe, komórki, chodniki, garaże, śmietniki, itp.
4. W komórkach należy utrzymywać czystość i porządek. Nie wolno w nich przechowywać materiałów łatwopalnych (w tym benzyny), wybuchowych, trujących, żrących i cuchnących. Komórki nie mogą być wykorzystywane do prowadzenia jakiejkolwiek działalności gospodarczej. Wszelkie instalacje, w tym także elektryczne, mogą być zakładane za zgodą zarządcy i pod nadzorem konserwatorów wspólnoty. Instalacje założone nielegalnie zostaną zdemontowane na koszt użytkownika komórki.
5. Użytkownicy balkonów i tarasów są obowiązani dbać o ich czystość i estetyczny wygląd.
6. Obowiązkiem właścicieli i najemców lokali jest troszczyć się o należyte zabezpieczenie lokali przed utratą ciepła.
7. Na żądanie Zarządu właściciel lokalu jest obowiązany zezwolić na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu lub usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje.
8. Pracownicy firm sprawujących nadzór nad instalacjami mogą wchodzić na teren budynku -poza awariami - wyłącznie za wiedzą zarządcy.
9. Utrudnianie lub uniemożliwianie wypełniania obowiązków zawodowych osobom działającym w imieniu lub na zlecenie wspólnoty jest surowo zabronione.
10. Osoby dokonujące remontów i napraw są obowiązane przeprowadzać je tak, by w
najmniejszym stopniu utrudniały korzystanie z nieruchomości innym
użytkownikom:
a) pozostali użytkownicy, a
zwłaszcza bezpośrednio narażeni na negatywne skutki remontów, powinni być o nich uprzedzeni z
należytym
wyprzedzeniem;
b) gruz i inne odpady z prac remontowych podlegają niezwłocznemu wywozowi
na koszt osoby przeprowadzającej remont po
zgłoszeniu tego
administratorowi;
c) ewentualne wyłączenia na czas remontu instalacji wodno-kanalizacyjnych
i centralnego ogrzewania lub dopływu energii elektrycznej
wymagają zgody
zarządcy, mogą być przeprowadzone pod nadzorem konserwatora zatrudnionego przez wspólnotę, pod
warunkiem
wcześniejszego uprzedzenia pozostałych użytkowników;
d) remonty szczególnie hałaśliwe lub związane z korzystaniem z
chemikaliów /silny zapach/ mogą być prowadzone wyłącznie w dni
powszednie /bez niedziel i
świąt/;
e) zabrania się dokonywania zmian koloru elewacji budynku, klatek
schodowych i balkonów;
f) prace remontowe wykonywane w lokalach powodujące nadmierny hałas
(wiercenia otworów, kucie, itp.) mogą być wykonywane
w dni powszednie w
godzinach od 08.00 do 20.00, a w soboty w godzinach od 09.00 do 18.00.
11. Obsługą instalacji na nieruchomości wspólnej zajmują się wyłącznie oznaczone instytucje oraz konserwatorzy, zatrudnieni przez wspólnotę. Wchodzenie osób postronnych do pomieszczeń z instalacjami wspólnymi, samowolne włączanie i wyłączanie instalacji, jej naprawianie - chyba że zachowanie rzeczy wymaga bezzwłocznego działania - posiadanie, dorabianie i udostępnianie kluczy do instalacji na nieruchomości wspólnej jest surowo zabronione.
12. Instalowanie na dachu lub zewnętrznej elewacji budynku anten jest dozwolone za zgodą zarządcy.
13. Wychodzenie na strych i dach oraz instalowanie lub naprawianie na nim jakichkolwiek urządzeń wymaga zgody zarządcy.
14. W godzinach od 22.00 do 6.00 obowiązuje w domu cisza nocna.
15. Trzepanie dywanów, chodników i pościeli może odbywać się wyłącznie w dniach od poniedziałku do soboty, z wyjątkiem świąt, w godz. 10.00-19.00 w wyznaczonym miejscu. Zabrania się trzepania z okien i balkonów.
16. Picie alkoholu i palenie tytoniu na nieruchomości wspólnej jest surowo zabronione.
17. Odpady komunalne mogą być wyrzucane wyłącznie do pojemników. W wypadku ich przepełnienia, odpady mogą być usuwane z lokali wyłącznie w plastikowych workach. Odpady z działalności handlowej, w tym opakowania, produkcyjnej i usługowej mogą być wyrzucane za dodatkową opłatą z wyłączeniem odpadów podlegających szczególnym zasadom utylizacji.
18. Usuwanie z lokali tzw. gabarytów /meble, duży sprzęt RTV i AGD, itp./ jest dozwolone tylko w terminach uzgodnionych wcześniej z administratorem.
19. Zabrania się odprowadzania do kanalizacji ścieków nie odpowiadających normom ustalonym przez odbiorcę ścieków.
20. Zabrania się parkowania samochodów przed bramą śmietnika.
21. Wyprowadzanie psów na plac zabaw (piaskownica, tarasu i otaczający trawnik) jest surowo zabronione.
22. Karma dla ptaków i zwierząt może być wykładana wyłącznie na powierzchni utwardzonej, a jej resztki powinny być uprzątnięte.
23. Obowiązkiem właścicieli i najemców lokali jest tępienie szkodników, gryzoni i owadów.
24. Właściciele i najemcy lokali mają prawo do posiadania kluczy do drzwi na klatkę schodową i do komórek. Samowolne dorabianie kluczy lub udostępnianie kluczy od pomieszczeń wspólnych osobom nieupoważnionym jest zabronione.
25. Pozostawianie nie zamkniętych drzwi wejściowych do domu i na klatki schodowe oraz wpuszczanie na posesję osób o nie sprawdzonej tożsamości jest surowo zabronione.
26. Obowiązkiem każdego właściciela i najemcy jest przejawiać troskę o wspólne dobro i współdziałać z zarządcą, a zwłaszcza niezwłocznie powiadamiać zarządcę o wszelkich zauważonych uszkodzeniach lub niesprawności instalacji, wind, drzwi, zamków, dachu itp.
27. Umieszczanie wszelkich reklam na nieruchomości jest dozwolone po uprzednim uzyskaniu zgody zarządcy i podpisaniu umowy w sprawie opłat za reklamę. Zasilanie reklamy w energię elektryczną z nieruchomości wspólnej jest dozwolone za zgodą zarządcy i pod warunkiem uiszczania opłat.
28. Wywieszanie wszelkich ogłoszeń jest dozwolone tylko na tablicy ogłoszeń.
29. Parkowanie samochodów na trawnikach i chodnikach jest zabronione.
30. Psy muszą być wyprowadzane pod nadzorem właściciela.
31. Zabrania się rozpalania grilla węglowego na balkonach i tarasach.
REGULAMIN OBOWIĄZUJE OD DNIA 04.04.2016 r.